Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Schibsted lanserer markedsplass

Ole Martin N. Evensmo

Mediehuset Fædrelandsvennen som eies av Schibsted, lanserer markedsplassen Linio.no.

ANNONSE

- Vi taper annonseinntekter og trenger å ta tilbake en større del av verdikjeden innen handel. Når e-handel vokser, blir det naturlig for oss å følge etter, som ledd i vår digitale transformasjon, sier administrerende direktør Harald Jacobsen i Fædrelandsvennen til FVN.no.

Linio.no er ingen tradisjonell nettbutikk, men et «digitalt kjøpesenter», ikke ulikt markedsplasser som eBay, CDON Marketplace og Amazon, der Linio tar provisjon av varer som selges via deres nettsider. Partnerne kan være enkeltstående butikker, grossister eller kjeder. Enn så lenge er det en overvekt av lokale bedrifter fra Sørlandet, men målet er å få med bedrifter fra hele Norge.

Nettsiden er registrert som et eget datterselskap av Fædrelandsvennen, men målet er å utnytte hele nettverket til eierne i Schibsted. I tillegg tilbyr Linio.no betaling med SPiD (Schibsted Payment iD) som er Schibsteds egen universelle betalingsløsning som brukes av blant andre Finn.no, VG, Fædrelandsvennen, Aftenposten, Bergens Tidende og Dine Penger.

- Den som klikker seg inn, vil finne varer fra en rekke bedrifter. Vi er bare så vidt i gang og utvalget er begrenset, men store, kjente merkenavn er på vei inn. Hver enkelt bedrift - våre partnere - står selv for markedsføringen av egne varer, inkludert utsendelse. Fædrelandsvennen bidrar med infrastruktur og distribusjonskraft. Ideen til konseptet kommer fra Fædrelandsvennen og det er utviklet her, men også på vei til å bli lansert i hele det norske Schibsted-systemet. Det treffer åtte av ti nordmenn hver dag og har en veletablert betalingsløsning, sier Harald Jacobsen.

Linio.no har fire ansatte og blir ledet av Line Skaane som tidligere jobbet som markedssjef for nettsuksessen Stormberg i en årrekke.

Del artikkel: