Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Selger mer melk og brød enn før - fortsatt blodrødt på bunnlinjen

Selger mer melk og brød enn før - fortsatt blodrødt på bunnlinjen
Netthandel

En av Nordens største nettmatbutikker sliter fortsatt med å tjene penger.

ANNONSE

Nettmatbutikken Nemlig.com, størst i Danmark og en av de største i Norden, sliter med røde tall i bunn av regnskapet tross en omsetningsøkning på 27 prosent i løpet av det siste året

Det viser tall i en fersk pressemelding fra selskapet, som i regnskapsåret 2015/2016 omsatte dagligvareprodukter for 888 millioner danske kroner.

Dette var likevel ikke nok for selskapet som endte på minus 66 millioner danske kroner.

Skal man se positivt på det sistnevnte tallet var det mye verre året før. Da gikk butikken 93 millioner kroner i minus.

Ifølge selskapet skal noe av det negative årsresultatet tilskrives en ekspansiv digital investering i bedre brukeropplevelser for kundene som benytter seg av selskapets tilbud.

Også temmelig rødt i Norge

Det er heller ikke bare-bare eller noen kjære mor på hjemlige trakter.

For Marked.no har omsetningen i år vært på mindre enn 50 millioner kroner, og totalt er det snakk om 94 millioner kroner i minus for nettmat-aktøren som har Kolonial.no som sin største og argeste konkurrent.

Det vil si et tap på nesten to kroner per krone i omsetning.

Tidligere har selskapet sagt at de så de for seg en omsetning på 200-300 millioner kroner i år.

Kolonial.no endte i fjor opp med 25 millioner kroner i minus etter å ha omsatt for 75 millioner kroner.

Karl Munthe-Kaas, daglig leder og eier, har tidligere uttalt til Shifter at de trolig ender på rundt 500 millioner kroner i omsetning i år, og at de kanskje i løpet av 2018 blir lønnsomme.

(Foto: Nemlig.com)

Del artikkel: