Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Sinful ekspanderer globalt - gjør suksess på det kinesiske markedet

Sinful ekspanderer globalt - gjør suksess på det kinesiske markedet
Sinful vant prisen 'Årets Bedste Eksport-case' på foreningen for Dansk Internetthandels prisfest.
Foto: Pressefoto: Sinful
Magnus Hjelle

Voksenleketøykjeden Sinful åpnet i mai netthandel på det kinesiske markedet og ordrene har strømmet inn.

ANNONSE

Sinful omsatte i 2017 for ca 115 millioner danske kroner. Overskuddet var på 5,8 millioner kroner etter skatt. Selskapet fra Aarhus ble stiftet i 2008 og teller i dag 65 ansatte. 

Gikk målrettet inn for det kinesiske markedet

At Sinful nå satser på det kinesiske markedet er ingen tilfeldighet. 

- Vi har gått målrettet etter det kinesiske markedet, og ordrene strømmer inn. Siden lanseringen av den kinesiske nettbutikken i mai, har vi fått 500 ordrer og like mange besøkende på vår hjemmeside fra Kina, som vi normalt har i Danmark. Det er gått langt over forventingene, sier Mathilde Mackowski, medgründer og talsperson for Sinful, som er Skandinavias største netthandel for voksenleketøy med kunder i Sverige, Norge og Finland til Finans.dk.

Nå håper hun at selskapet tar det endelige steget fra et startup-virksomhet til en mellomstor virksomhet. 

Utvikling koster penger

- Vi er selv glade for årets resultat og fokuserer nå på å investere i nye medarbeidere. Vi er i utvikling fra startup-virksomhet til en mellomstor virksomhet. Utvikling koster penger, men det ser for tiden sinnsykt bra ut, fortsetter Mathilde Mackowski. 

Mackowski og Sinful har etterhvert erfart at den danske merkevarebyggingen også tiltaler det kinesiske publikum.

Ønsker å drive enda mer med merkevarebygging

- De går veldig inn for storytelling, og det går vårt team all-in på. At produktet er økologisk, designet av kvinner for kvinner, og designet i Norden, tiltaler den kinesiske kjøper. Hvis vi kan skru enda mer opp på merkevarebygging, kan det bli veldig spennende, sier Mackowski. 

Tidligere i år åpnet Sinful for salg i hele Europa, og nå sist altså i Kina. Over 55 prosent av Sinfuls samlede omsetning kommer fra utlandet. 

Selskapet vant i mai en dansk pris på Foreningen for Dansk Internethandels årlige prisutdeling foran storaktører som Jysk og Velux (se bildet). 

Mathilde Mackowski og Tonni Andersen stiftet Sinful i 2008 fordi det manglet et stilfullt alternativ på vareområdet de nå er blant Nordens største i. 

Del artikkel: