Gekås Ullared endrer nå sin markedsføringsstrategi og skal bli åpnere om produkt og pris i sine digitale kanaler ifølge Market.se.
Dette gjør de for å ikke risikere å bli valgt bort blant mylderet av netthandelsaktører.
- Historisk sett har vi aldri fortalt om produkt og pris, men det kommer vi til å gjøre nå, fremfor alt i våre egne digitale kanaler, for eksempel via nettsiden som har 14 millioner besøkende per år. Vi trenger ikke å skjemmes over våre priser og kundene vil vite hva tilbyr innen de reiser hit, ellers risikerer vi at de avlyser sin reise, sier Boris Lennerhov.
- Matcher netthandelsaktørene på pris
Lennerhov sier videre at det er digitaliseringen og pristransparensen på nett som har drevet frem forandringen og at de merker litt av konkurransen fra netthandel, samtidig står han fremdeles på at de ikke uroer seg over netthandelen.
- Når det gjelder konkurranse fra netthandelen, så vet vi at vi prismessig matcher hvilken netthandelsaktør som helst, muligens med unntak av de kinesiske selskapene som selger mobildeksler til elleve kroner per stykk, sier Boris Lennerhov.
Fremdeles ingen netthandel
Gekås Ullareds satsing på hagemøbler med bestilling i varehuset og hjemlevering mener Lennerhov ikke er et steg mot netthandel for varehuset som også har flere besøkende fra Norge årlig.
- Nei, hele tanken med satsingen er at kundene skal komme hit til Ullared, avslutter Lennerhov.
Dermed ser det ut til at de som ønsker å handle på nett fra Gekås Ullared fortsatt må smøre seg med en god dose tålmodighet.