Salg av mat på nett utgjør fortsatt en liten andel av det totale matsalget, men det skremmer ikke norske gründere fra å satse. Matbazaren.no synes å ha andre ambisjoner med sin satsing på som oljer, oliven, eddik og pasta fra Italia og Frankrike.
Det er ikke lenge siden vi skrev om Kolonial.no som nylig åpnet nettbutikk og dermed føyet seg inn i rekken av butikker som selger mat på nett.
– Vi tror mathandel over nett vil komme mer og mer. Da ønsker vi å være etablert i en god posisjon. I løpet av tre år håper vi å ha en omsetning på mellom 10 og 15 millioner kroner, sier Roger Hem som er daglig leder i nettbutikken Matbazaren.no til Budstikka.
På sikt ønsker selskapet som holder til på Lysaker utenfor Oslo også å fungere som markedsplass for norske matprodusenter.
- I Norge sitter det kanskje en liten produsent i Lom eller indre Sogn uten særlig mulighet til å nå ut. Vi ønsker å kunne være den kanalen, sier Hem til Budstikka.