NĂ¥r 2017 var over kunne den digitale skjønnetsalongen Skincity, rapportere en vekst pĂ¥ nærmere 50 prosent, og et resultat over 11 millioner svenske kroner.
NĂ¥ stĂ¥r det klart at 2018 ikke ble noe dĂ¥rligere. I følge vĂ¥r søsternettside Ehandel.se vokste nettbutikken med 27 prosent i fjor, hvilket innebar en omsetning pĂ¥ nesten 350 millioner svenske kroner.
- Vi er kjempe fornøyde med 2018 som ble et handelsrikt Ă¥r for vĂ¥r del. Utover oppkjøpet av Effortless Skin styrket vi vĂ¥re posisjoner i bĂ¥de Norge og Finland gjennom lokal etablering, sier Skincitys daglige leder Mikael Kjellmann til Ehandel.se.
Positivt resultat til tross for innvesteringer
Effortless Skin var lenge en britisk konkurrent for Skincity, og selskapet valgte dermed Ă¥ kjøpe opp netthandelen i fjor sommer. Til tross for veksten, og ekspansjonen viser selskapet fremdeles svarte tall.
- Vi fortsetter Ă¥ vise et positivt resultat til tross for oppkjøpet, etableringene og en del andre investeringer vi har gjennomført i løpet av Ă¥ret. Vi mener vi har bygget en veldig fin plattform for fremtiden.Â
Ekspanderer til Storbritannia
Skincity vil Ă¥pne opp for britiske forbrukere fra og med 5.februar.
- Alt har gĂ¥tt bra og vi har spikret lanseringsdatoen av Skincity.co.uk til den 5.februar. Det blir veldig spennende!
Selskapet har foreløpig ingen hĂ¥ndfaste fremtidige oppkjøp, men kan fortelle at de stadig overveier potensielle muligheter for videre ekspansjon.
- Fremtidens oppkjøp kan vi ikke si sĂ¥ mye om mer enn at vi stadig ser og vurderer potensielle muligheter. Vi er fortsatt overbevist om at vi har et konsept som kan vokse seg stort internasjonalt. Â