ANNONSE

Skousen fortsetter veksten: Antyder et femtitalls butikker i Norge

Skousen fortsetter veksten: Antyder et femtitalls butikker i Norge
Foto: Skousen
Netthandel

Skousen fortsetter offensiven i Norge. Ved å snylte på sine konkurrenter tar de stadig markedsandeler.

ANNONSE

Skousen ble etablert i Danmark i 1957 og entret det norske markedet 28.mars 2015. Allerede ett år senere hadde de åpnet 16 franchisebutikker i Norge. I dag åpner de butikk på Lillehammer og har dermed totalt 23 butikker i Norge.

I Danmark har  kjeden 53 butikker, noe tilsvarende kan bli aktuelt i Norge. Offensivt, vel vitende om Elkjøp og Expert sterke posisjon i Norge.

- Vi selger kun hvitevarer, og våre butikker er små; typisk rundt 500 kvadratmeter. Da er det en fordel å kunne trekke trafikk fra andre, etablerte kjeder. I Danmark har vi hatt suksess med å flytte våre butikker nærmere våre konkurrenter som for eksempel Elkjøp, sier salgsdirektør Thomas Nordborg i Skousen Norge til Finansavisen.

Danskene vil ikke avsløre hvor mye de omsetter i Norge, men sier de er fornøyd med utviklingen og hevder butikkene omsetter for over 1 million kroner i måneden. De beste butikkene har passert to millioner kroner.

- Alt i alt er vi fornøyd med utviklingen. Vi forventer å doble omsetningen i Norge fra 2016 til 2017, sier Nordborg.

Hvitevarekjeden Skousen er en del av Whiteaway Group som også eier nettbutikkene WhiteAway og Tretti. Deres hovedeier er den danske forretningsmannen Anders Holch Povlsen som kjøpte seg inn i selskapet i 2014. Han eier i dag 46,31 prosent av hvitevarekonsernet.

 

 

 

 

Del artikkel: