ANNONSE

- Vi er annerledes

- Vi er annerledes
Biltema i Bærum
Foto: Biltema
Magnus Hjelle

Årsaken er kundestyrt, sier Biltemas viseadministrerende direktør Adelina Voci. De skal fortsette å ekspandere med fysiske varehus rundt om i Norden.

ANNONSE

Biltema har totalt 137 varehus i hele Norden. Forrige uke åpnet et nytt varehus i Stavanger. Den 30. juni åpner det neste i Charlottenberg på grensen til Norge.

Samtidig bygges det varehus i Varberg, Hudiksvall, Trollhättan og Avesta. De kompletteres også med store kafeer. 

Kundene vil kjenne på produktene

- Våre kunder liker å komme til varehus. De vil gå rundt å kjenne på produktene i et åpent og trivelig miljø, sier Voci. 

- Vi er annerledes på Biltema. Vi følger alltid våre egne ideer og kundenes ønsker. Å gå mot strømmen har vist seg å være veldig fremgangsrikt i 55 år, sier viseadministrerende direktør Adelina Voci i Biltema. 

Sikrer seg byggetillatelser

Biltema virker å være på offensiven og er i ferd med å sikre seg byggetillatelser på flere lokasjoner i Sverige. 

- I Stockholm venter vi på byggetillatelser for flere prosjekt. Et nytt varehus i Infracity, der oppmerkingen pågår, og en ombygging av et eksisterende varehus i Haninge. I Örnsköldsvik er byggetillatelsen klar og vi håper å komme i gang i August. Vi venter på byggetillatelse for nye varehus i Partille og Falköping. Om alt går etter planen, kan disse to prosjektene startes i august. Vi vil bygge nytt i Lidköping, der vi holder på med søknad om byggetillatelse, sier Voci.

Dermed satser Biltema videre på ekspansjon av fysiske butikker, og viser utad ingen uro for at netthandelen vil svekke dem.

I dag finnes Biltema i Sverige, Norge, Finland og Danmark. Årlig trykkes det rundt 15 millioner Biltema-kataloger som går ut til forbrukerne. De markedsfører mer enn 19 000 forskjellige varer.

Del artikkel: