ANNONSE

Slik blir Teknikmagasinets nye konseptbutikk

Slik blir Teknikmagasinets nye konseptbutikk
(
Foto: Martin Khang
Netthandel

Teknikmagasinet ønsker å bli mer tilgjengelige for sine kunder i butikk. For å skape et bedre kundemøte, gjør de nå store endringer i butikkonseptet.

ANNONSE

Teknikmagasinet har vært på det norske markedet siden 2005. Den svenskeide gadget-kjeden har i dag 34 butikker i Norge.

Kjedens mål om å ha små butikklokaler på sentrale plasser står uendret, men interiørkonseptet blir nå fornyet.

Den første butikken i Norge med det nye formatet ble åpnet på Tveit i Oslo i forrige uke.

Både nye og gamle butikker vil oppgraderes i tiden fremover "om konseptbutikken faller i god jord", opplyser Teknikmagasinet.

Erstatter salg bak disk med salgsstasjoner

Den tradisjonelle kasseløsningen er erstattet med det Teknikmagasinet omtaler som "salgsstasjoner".

–Teknikmagasinet har alltid vært assosiert med salg bakom disk, så dette er en stor forandring for oss. Vi tror at salgstasjonen skal gjøre personalet vårt mye mer tilgjengelige for kundene. Nå er de plutselig ute i butikken sammen med kunden, i stedet for bakom den lange kassadisken som kan oppleves som en avsperring, sier Catherine Sahlgren, administrende direktør for Teknikmagasinet siden september 2016 i en pressemelding.


Kassadisken som normalt har vært plassert innerst i butikkene, erstattes med det Teknikmagasinet kaller en salgstasjon som består av to opphøyde bord som er plassert sentralt i butikken. Her finner du både datamaskin, kassasystem og plass til produktdemonstrasjoner.

Kassadisken som normalt har vært plassert innerst i butikkene, erstattes med det Teknikmagasinet kaller en salgstasjon som består av to opphøyde bord som er plassert sentralt i butikken. Her finner du både datamaskin, kassasystem og plass til produktdemonstrasjoner.
Foto: Martin Khang

– Som en butikkjede innen teknologi og dingser er det så klart kjempeviktig at vi følger med i tiden og at vi tør å modernisere oss. Butikken på Tveita har for eksempel fått et flertall digitale skjermer som gir oss helt nye muligheter for hva vi kan formidle til kundene, sier Sahlgren.

Reduserer det synlige sortimentet

Et annet nytt element i konseptet er de lett flyttbare podiene på gulvet i butikken. Vi merker oss også at produktutvalget i butikk er noe redusert for å sørge for en mer oversiktelig butikk. Lageret innerst i butikken er derimot uforandret, slik at kjedens over 6000 ulike produkter fortsatt blir tilgjengelig i butikk.

– Vi er stolte av det enorme sortimentet vårt, så der skal vi ikke forandre noe. Derimot vil vi at butikkene våre skal oppleves som inspirerende og hakket mer oversiktlige enn før, så vi gleder oss veldig til å ta i mot tilbakemelding fra kundene, avslutter Catherine Sahlgren.


Med det nye konseptet ønsker Teknikmagasinet å komme tettere på sine kunder.

Med det nye konseptet ønsker Teknikmagasinet å komme tettere på sine kunder.
Foto: Martin Khang

Teknikmagasinet er en forhandlerkjede med over 6000 produkter som inkluderer kategorier som bl.a. hjemmeelektronikk, gadgets, husholdning, personlig pleie, lyd & bilde, foto & video, sport & aktivitet, karneval, party, radiostyrt og mer. Teknikmagasinet har cirka 600 ansatte, er etablerte i tre land (Sverige, Norge og Finland) og omsetter over 1 milliard svenske kroner (inkl. mva).

Teknikmagasinet er en forhandlerkjede med over 6000 produkter som inkluderer kategorier som bl.a. hjemmeelektronikk, gadgets, husholdning, personlig pleie, lyd & bilde, foto & video, sport & aktivitet, karneval, party, radiostyrt og mer. Teknikmagasinet har cirka 600 ansatte, er etablerte i tre land (Sverige, Norge og Finland) og omsetter over 1 milliard svenske kroner (inkl. mva).
Foto: Martin Khang

 

Del artikkel: