Netthandel.no avholdt i dag morges frokostseminar i samarbeid med NHO Handel. De 90 deltakerne fra den norske netthandelsbransjen var samlet for å diskutere strategier og taktikk for Black Friday og julesalget.
Møtet åpnet med at Bjørn Næss og Merethe Sunde fra NHO Handel presenterte fersk statistikk for norsk varehandel. Tallene viste en fortsatt krevende situasjon for norsk økonomi, men at netthandelen fortsetter å vokse. Etter noen innledende ord fra NHO Handel viste Ole Martin N. Evensmo fra Netthandel.no hvordan norske nettbutikker jobber med Black Friday. Deretter var det gruppediskusjoner der leverandører og konkurrerende nettbutikker delte sine erfaringer og ideer og bidro til en livlig diskusjon. Etter pause delte Netthandel.no et tyvetalls tips for julehandelen med konkrete eksempler fra norske nettbutikker.
Arrangementet var forbeholdt våre partnere og ansatte i store og små norske nettbutikker og butikkjeder, inkludert folk fra Dustin, Expert, Elkjøp, Gresvig, Orkla, Netthandelsgruppen, Virrevapp, Hagefokus og mange flere.
Se hele presentasjonen:
Se også vår tidligere artikkel om hvordan lykkes med julehandel og vår Black Friday-oversikt.
Bilder fra arrangementet:
Syv deltakere diskuterer Black Friday
Representanter fra Dustin, MakesYouLocal, Hagefokus og Eroma Perfumes diskuterer Black Friday.
Deltakere fra Helt Hjem, Apptus, Arvato, Epinova og Virrevapp diskuterer Black Friday
(Alle foto: Einar Ryvarden)