For åtte måneder siden hadde Rusta, den svenske billigkjeden med bredt vareutvalg, ingen kundeklubb.
Men konsernledelsen hadde registrert at mange kunder etterspurte nettopp dette, og da var det bare for ledelsen å si: Klar, ferdig, gå!
Fra null til en million
Nå har kjeden passert mer enn én million Club Rusta-medlemmer.
- At det skulle vokse så fort overgår alle våre forventninger, sier markedssjef Linda Estenthal til Market.se.
Mye av æren for dette tilegner hun aktive butikkansatte og kundservicemedarbeidere. I løpet av 34 uker har de engasjert seg i kundemøtene i håp om å få flest mulig av dem til å digitalt melde seg som medlem.
Det er med andre ord godt, gammeldags, målrettet menneskelig arbeid - og ingen hokus pokus - som har sikret suksessen.
Nå ser de fruktene av det de sådde for åtte måneder siden.
Rusta står bedre rustet som tilbyder
Det Rusta nå får vite om kundenene sine gjør at de blant annet kan målrette tilbudene enda bedre enn før.
Markedssjefen tror også at den heldigitale medlemsklubben, og at det er enkelt å melde seg inn, har hatt betdyning for antall medlemmer.
En av fordelene for kundene som takker ja til å være medlem er blant annet forhåndsinformasjon om nye produkter og kommende kampanjer.
Og hver enkelt kunde gis muligheten til å se hva han eller hun tidligere har kjøpt hos billigkjeden.