Snapchat-topper fra Paris og Los Angeles var i forrige uke i møter med representanter fra flere norske mediehus, skriver Dagens Næringsliv.
Det amerikanske teknologiselskapet ønsker ifølge avisen å knytte bånd med norske samarbeidspartnere og innholdsleverandører - først og fremst innen nyheter, kultur og sport. Ønsket er å få levert nyheter til mobilappens offisielle nyhetsseksjon - Discover.
Både VG, TV 2, Aller Media og Aftenposten bekrefter at de har vært i samtaler med Snapchat, skriver NTB. Det samme har Geir E. Engen, som er fagsjef for digital utvikling i Mediebedriftenes Landsforening (MBL).
– De presenterte Snapchat Discover for meg og hadde en del spørsmål om det norske mediemarkedet. Jeg forsto at Snapchat skulle utvide i Norge, men fikk ikke noen flere detaljer utover det. Det var gøy å snakke med dem, og jeg opplevde dem som oppriktig nysgjerrige, sier Engen.
(Foto:Â (Maurizio Pesce/Flickr)