Sammen med Snøhetta utfordrer Houdini den tradisjonelle måten å bygge butikker.
I den 70 kvadratmeter store butikken til det svenske sports- og friluftsmerket Houdoni finnes det ikke noe tradisjonelt kasse-område og kundene ønskes velkommen i Houdini Hangout Area.
Butikkonseptet har fått navnet Houdini Hub.
– Etter over ti år i det norske markedet var det et naturlig valg å åpne den første signature-hub’en i Oslo, noe vi ønsket skulle føles inkluderende for våre kunder. Vi har alltid beundret Snøhettas arbeid og vi var avhengig av en arkitekt som delte vår lidenskap for innovasjon for å kunne skape denne type overhaling, sier Josef Nyström fra Houdini Sportswear i Norge i en presentasjon på Kreativtforum.no.
Butikk-opplevelsen har to hovedkomponenter:
- Den fleksible strukturen som fungerer som sitte- og utstillingsområde
- Point Of Comradery (POC), disken som er formet som et retail-basert sosialt område
Butikken åpnet 7.desember 2016 og ligger i den fasjonable handlegaten Hegdehausveien 34 i Oslo.
Her er bilder fra butikken:
(Foto: Pressefoto fra Snøhetta)