I følge nettavisen Forbes investerer nå den amerikanske rapperen Snoop Dogg i betalingsleverandøren Klarna, samtidig som han blir ansiktet utad for deres nye reklame kampanje "Smooth".
Snoop er ikke bare en anerkjent rapper, men også en vellykket forretningsmann med interesse for teknologi, detaljehandel og e-handel.
Nå er det offisielt at han blir minoritetseier i Klarna, som tilbyr betalingsløsninger til over 100 000 aktører innen detaljhandelen på tvers av Europa og USA. Størrelsen på investeringen blir ikke nevnt.
Snoop Dogg blir Smooth Dogg og minoritetsaksjonær i Klarna.
- Jeg har vært på utkikk etter en mulighet til å utvide min portefølje innenfor teknologiinvesteringer i Europa, sier Calvin Broadus, som er Snoop Doggs opprinnelige navn, i en pressemelding.
Bytter navn til Smooth Dogg
Kommunikasjonskonseptet Smooth går ut på at all friksjon ved Klarnas "betal senere" løsning fjernes. For å forsterke dette har de derfor inngått partnerskap med det de omtaler som verdens "smootheste" person, nemlig Snoop Dogg. I forbindelse med kampanjen bytter rapperen navn til Smooth Dogg.
- Etter å ha sett hvordan Klarna opererer og utfordrer status quo, mener jeg vi er som skapt for hverandre. Jeg er veldig begeistret for dette samarbeidet, sier Broadus.