ANNONSE

Snuslageret.no lanserer nytt design 

Snuslageret.no lanserer nytt design 
Country Manager for Snuslageret.no, Patrick Hjetland.
Foto: Snuslageret.no
therese.karlsrud.haugen

Nytt design skal gjøre nettbutikken mer mobilvennlig.

ANNONSE

I 2016 startet de to unge nettgründerne Patrick Hjetland og Kristian Malm opp nettbutikken Snuslageret.no. Senere har selskapet blitt fusjonert med det svenske Snusbolaget, samtidig som det også drives en nettbutikk i Sveits. 

Snuslageret selger snus på nett til hele 25 000 registrerte kunder i måneden, og har sitt lager plassert i Halden, der Bring står for frakten. Målet er også å komme i gang med fysisk butikk i utgangen av første kvartal i 2019.

Nytt design og ny plattform

Nylig har Snuslageret lansert et helt nytt design samt ny plattform på sin norske nettside ved hjelp av det svenske selskapet Easyfy. I likhet med andre har netthandelen også sett nødvendigheten av å ha en mobiltilpasset nettside.

- Når det kommer til designet har vi tenkt mye mobilt, da 60 prosent av trafikken vår er fra mobil, sier Country Manager Patrick Hjetland til eHandel.com. 

I Snuslagerets tilfelle finnes det dog visse utfordringer i henhold til hva som kan være med på hjemmesiden, da tobakkvarer er regulert av mange lover og regler. Nettsiden kan dermed ikke inneholde produktbilder, og markedsføring er ikke lov. I følge Hjetland lever derfor nettbutikkens synlighet på "word of mouth".

Grunnet disse faktorene har fokuset på den nye nettsiden vært på å utvikle søkefunksjonen med et stort søkefelt, og forbedre informasjonen om alle sine produkter slik at kunden lett finner frem uten hjelp av bilder. I tillegg har "Mine sider" blitt oppdatert, samt systemet for valg av antall snusbokser. Den gjennomsnittlige bestillingsverdien skal med dette ha økt med 10 prosent. 

- Nå kan kundene enklere handle det samme hver gang ved å hente opp sin tidligere ordre. Samtidig har vi også gjort om på systemet hvor man velger antall. Der kunder tidligere har skrevet inn og lagt til i handlekurven kan de nå velge funksjoner som 10- eller 30-pakk. Dette har økt den gjennomsnittlige bestillingsverdien med 10 prosent. 

Vokser med 30 prosent i måneden 

Selskapet har tidligere sagt at de sikter seg inn på 500 millioner kroner i samlet omsetning i 2018, som vil si driften i Norge, Sverige og Sveits til sammen. Her skal de visst fortsatt være i rute. 

- Vi ligger heldigvis fortsatt i rute her. Sverige er helt klart størst hva gjelder omsetning, men det er i Norge vi opplever raskest vekst. Siden sommeren har vi hatt en månedlig vekst på mellom 25-30% i Norge. Noe vi selvfølgelig er veldig fornøyd med og er et resultat av de mange dyktige menneskene vi har fått med på laget, sier Hjetland. 

Del artikkel: