Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Solgte sin andel i Nelly - har nĂ¥ over 100 ansatte i Filippinene

Solgte sin andel i Nelly - har nĂ¥ over 100 ansatte i Filippinene
Peter Eriksson i Manila.
Johanna Allhorn

Nytt selskap gjør suksess.

ANNONSE

Den tidligere deleieren av motegiganten Nelly.com, Peter Eriksson hadde i 2013 en ambisjon sammen med sin kone, om Ă¥ drive et familieforetak med maks 20 ansatte. Planen pĂ¥ tidspunktet var Ă¥ Ă¥pne et kundesenter med ekspertløsninger innen netthandel pĂ¥ Manila i Filippinene.

Noen Ă¥r senere er det bare Ă¥ konstatere at det hele har gĂ¥tt over alle forventninger, da Eriksson nĂ¥ har hele 100 ansatte. Under de siste tre Ă¥rene har www.onlinefactory.asia, som er hva kundesenteret i Manila heter, vokst med tusen prosent. 

- Jeg sĂ¥ at det fantes et enormt potensiale i Filippinene nĂ¥r jeg lette etter en outsourcingpartner for Nelly. Et land med drøye 100 millioner mennesker hvor av de fleste snakker engelsk. Ettersom jeg er en entreprenør-sjel var det bare Ă¥ "brette opp armene og sette i gang", sier Peter Eriksson i en pressemelding. 

Qliro Group ble majoritetseiere i Nelly.com i 2007, og har siden økt sin andel gradvis. I 2013 kjøpe netthandelskonsernet ut de resterende minoritetseierene.  

Lettere Ă¥ rekruttere

Onlinefactory har i dag samarbeid med selskap i flere antall engelsprĂ¥kelige markeder og i Skandinavia, samt land som Kina og Japan. Selskapet tilbyr tjenester innen kundeservice, content managment (CMS) samt hjelp med markedsføring via influencere. 

- Vi har nettopp passert hundre ansatte og regner med Ă¥ være minst det doble ved slutten av neste Ă¥r. Det har vist seg at det er betydelig enklere for oss Ă¥ rekruttere inn kvalifiserte "call center agents" fra Sverige til Manila enn hva det er for svenske selskaper Ă¥ rekruttere agenter til Sverige, kommenterer Peter Eriksson.

Del artikkel: