Regnskapstall viser at vi kjøpte klær, sko og tilbehør hos den svenske motegiganten for 311 millioner kroner mer enn vi gjorde i 2015. Vi går tydeligvis aldri lei av det H&M kan tilby.
Mange kanaler
Totalt sett la vi igjen nesten fem milliarder kroner (4,757 milliarder kroner) i enten den norske nettbutikken, 107 H&M-butikker, 11 Monki-butikker, seks Weekday-butikker og tre COS-butikker i Norge i fjor.
Alle, uansett navn, er eid av det svenske motekonsernet som økte resultatet før skatt med hele 106 millioner kroner i Norge i fjor.
Modent marked
Det er slett ikke verst i et marked hvor det er mange om det berømmelige beinet.
- Det er gøy å oppleve at vi fortsetter å ha en sterk posisjon i et såpass modent marked som Norge, skriver H&Ms norgessjef, Filip Ekvall, i en e-post til Finansavisen.
H&M
Tall for 2016 og 2015 (mill.kr):
- Omsetning: 4757 - 4446
- Driftsresultat: 294,7 - 181,2
- Resultat før skatt: 301,8 - 195,8
- Årsresultat: 226,4 - 143,1