Hvert eneste år siden 2007 har Posten og Bring kåret de beste norske nettbutikkene.
Juryen har nå plukket ut finalistene til årets netthandelspriser; årets nettbutikk og årets nykommer.
Les også: Blivakker.no kåret til folkets nettfavoritt
Finalistene til årets nettbutikk:
Årets Nettbutikk er den gjeveste utmerkelsen, og går til den norske nettbutikken juryen mener oppfyller samtlige kriterier (se lenger ned i artikkelen) på en best mulig måte. Vinneren skal gi kundene den beste totale kunde- og kjøpsopplevelsen, og i tillegg levere det lille ekstra.
Les også: Her er fjorårets vinnere
Finalistene til årets nykommer:
Årets nykommer kåres blant nyetablerte nettbutikker (opprettet etter 01.01.14), som juryen mener viser stor satsningsvilje og potensial innen netthandel.
Alle finalistene er plukket ut fra listen med 1100 nettbutikker som fikk minst en stemme i nominasjonskampanjen.
Nettbutikkene har deretter blitt testet for følgende basiskriteria: Norsk selskap (AS), mobiltilpasset og at nettbutikkene ivaretar sikkerheten til forbrukerne. De som bestod denne testen gikk så videre til juryen som har gått gjennom alle nettbutikkene for å finne finalistene i hver kategori.
Prosessen videre er nå reelle prøvekjøp, samt at samtlige finalister skal møte juryen ansikt til ansikt i august.
Prisene deles ut på netthandelskonferansen LOAD.16 - 22.september.
Juryen for netthandelsprisene 2016:
- Eivind Savio – Fagansvarlig for digital analyse KnowIt
- Bente Sollid Storehaug – CEO ESV Digital, Nordic
- Ole Petter Nyhaug - Partner and Creative Director Opinion Norge AS
- Erik Kulterud, Partner manager Klarna
- Ingvild Moen - Digital advisor in social media at Resonate AS
- Johan Holgersson - SVP Marketing & Director e-Labs, eCommerce Division Bring
(Foto: Unisportstore.no)