Nordens største sportsbutikk pÃ¥ nett Sportamore, mener at handlemønsteret har blitt forandret rundt de store salgsdagene i november. Salget som i stor grad har vært forbeholdt mest til Black Friday tidligere, har nÃ¥ fordelt seg mye jevnere utover hele uken.Â
Cyber Monday vokste med 71 prosent
I følge selskapet skal de ha fÃ¥tt 30 000 nye kunder, og 120 000 bestillinger under Ã¥rets Black Week. Det mest bemerkelsesverdige fra Ã¥rets salgsuke skal ha vært den høye veksten for Cyber Monday sammenlignet med 2017.Â
- Veksten var god. Vi har under Black Friday Week fÃ¥tt over 30 000 nye kunder hvilket tilsvarer drøye 30 prosent av kvartalets samlede nye kundevekst. Samtidig har vi tatt inn over 120 000 ordre der veksten for Cyber Monday ble spesielt bemerket med 71 prosent sammenlignet med forrige Ã¥ret. Tross rekordstor ordreinngang har vi opprettholdt vÃ¥r høye service, sier administrerende direktør i Sportamore, Johan Ryding i en pressemelding.Â
Forventer tidenes julehandel
Etter en vel overstÃ¥tt novemberkampanje skal satsningene selskapet har gjort innen logistikk vist seg Ã¥ funke. NÃ¥ forventer sportsbutikken at Ã¥rets julehandel ogsÃ¥ blir den største noensinne.Â
- Gjennomsnittlig hÃ¥ndteringstid fra bestilling til frakt har for ordre som ble lagt inn under Black Friday Week beløpt seg til 15 timer. Det viser at vÃ¥re satsninger pÃ¥ Ã¥ etablere en skalerbar og effektiv teknisk logistisk infrastruktur har vært fremgangsrik og at vi nÃ¥ er vel rustet for Ã¥ hÃ¥ndtere fremtidens vekst. NÃ¥ ser vi frem til Ã¥rets julehandel som vi forventer at kommer til Ã¥ bli den største i selskapets historie.Â