For noen få dager siden kunne Sportamore meddele at de tar steget utenfor Norden, og åpner netthandelen sin opp også for franskmenn.
I dag meddeler selskapet sine tall for fjoråret, der omsetningen i 2018 skal ha vokst med nærmere 25 prosent. Med dette landet sportsbutikken på 947 millioner svenske kroner (ca. 872 MNOK) i omsetning, sammenlignet med 758 millioner (ca. 698 MNOK) i 2017.
Nærmer seg 1 million aktive kunder
Andelen nye kunder skal samtidig ha økt med hele 75 prosent.Â
- VÃ¥rt sterke kundefokus fortsetter og antallet nye kunder har pÃ¥ Ã¥rsbasis økt med 75 prosent sammenlignet med Ã¥ret før. Den aktive kundebasen gÃ¥r nÃ¥ opp til 975 000 aktive kunder og 55 000 av disse har kommet under det siste kvartalet, sier Johan Ryding, daglig leder pÃ¥ Sportamore, i en pressemelding.Â
Markedsføringskostnadene skal på sin side ha gått ned.
- Kostnadene for markedsføring som en andel av salget har samtidig blitt redusert med 1,8 prosent i perioden og utgjør nÃ¥ 10,1 prosent. Andelen kunder som returnerte innen 90 dager fra forrige transaksjon under perioden var, tross sterkt økende tilstrømning av nye kunder, pÃ¥ over 40 prosent, sier Johan Ryding.Â