Nettbutikken Sportamore, Nordens største sportsbutikk pÃ¥ nett la onsdag ut rapporten for sitt tredje kvartal, som i følge selskapet viser en akselerert vekst og økt effektivitet. Kvartalsinntektene er nær 213 millioner, med et driftsresultat pÃ¥ 2,3 millioner. Salgsveksten vil derfor havne pÃ¥ 41 prosent sammenlignet med samme periode i fjor.Â
- I tredje kvartal viser vi raskere vekst. Tilstrømningen av nye kunder er historisk høy og samtidig viser vi positiv utvikling i omsetning per kunde. Veksten i kundebasen har økt med 50 prosent, og den aktive kundebase utgjør nå 920 000 kunder, sier selskapets administrerende direktør John Ryding, i en kommentar til rapporten.
Trippel lagringsplass
Den økte effektiviteten de nevner handler blant annet om deres automatiserte varelager, som nÃ¥ sies Ã¥ være i sitt rette element.Â
- Utvidelsen av konsernets automatiserte varelager har blitt utviklet og gjennomført i god tid før de store handels-høytidene. Dette innebærer at vi sammenlignet med i fjor har doblet produksjonskapasiteten og tredoblet lagringsplassen i automatiseringsanlegget, og dermed sikret vår evne til å håndtere en dobling av det nåværende salgsvolumet.
Dette er ogsÃ¥ grunnlaget for Sportamore sin nye satsing. Netthandelen har nemlig Ã¥pnet sin nettbutikk for andre firmaer og varemerker slik at disse ogsÃ¥ kan selge sine varer direkte via Sportamore.Â