I den harde kampen om de skandinaviske sportkundene kniver norske XXL og svenske Sportamore om å være størst, med en knapp ledelse så langt i år for Sportamore. Nå har den svenske nettbutikken gjort en nytt grep som kan sikre dem kontakt med en kjernemålgruppe.
Sportamore har inngått en avtale med Sats Elexia om å bygge opp og drive treningskjedens nettbutikker i Sverige, Norge og Finland. Det offentliggjorde de to selskapene i dag. I disse tre landene har Sats Elexia 418.000 medlemmer.
Treningskjeden har selv ingen nettbutikk i dag, men Sportamore forteller de skal opprette en fullsortiment-butikk med klær, sko og utstyr for trening. Samarbeidet med Sats Elexia vil øke kjennskapen til Sportamore, håper selskapet, noe som er spesielt viktig i Norge der selskapet ikke har en sterk posisjon.
Sats Elexia skriver at de med en nettbutikk kan styrke medlemstilbudet.
Â