Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Sterk vekst for Blivakker-utfordreren etter bærekraftsatsing

Sterk vekst for Blivakker-utfordreren etter bærekraftsatsing
Nettbutikken Blush har det siste året satset mer på bærekraft og rundet nylig 1 million kroner i donasjon til Verdens Naturfond (WWF).
therese.karlsrud.haugen

Aktive kunder har vokst med 50 prosent det siste året.

ANNONSE

Nettbutikken Blush har siden 2014 vært en av Norges ledende aktører på nett innen skjønnhet og velvære. Selskapet har tidligere uttalt at de vil gå for å bli den største, men ligger foreløpig som en god nummer to etter Blivakker

- Vår ambisjon er å bli Norske kvinners førstevalg på nett. Vi er fortsatt en sterk nummer to, og vokser måned etter måned. Så selv om det er et godt stykke opp til førsteplassen, holder det oss skjerpet og gjør at vi prøver enda litt hardere å tilfredsstille og engasjere kundene våre, sier kommersiell direktør i Blush Christine Stålnacke, til Ehandel. 

Les også: Brandsdal Group når snart milliarden - leverte tidenes resultat

Har donert 1 million kroner

I fjor styrket nettbutikken opp sin bærekraftsatsning i form av et samarbeid med Verdens Naturfond (WWF), som har fått en liten andel av omsetningen det siste året. Denne uken meddeler selskapet å ha rundet 1 million i donasjon til miljøorganisasjonen. 

- Vi vil være med på å gjøre en forskjell, og gjøre det enkelt for kundene å bidra, sier Stålnacke. 

Blush har også innført pappesker laget av 50 prosent resirkulert materiale, synliggjort "grønnere" produkter i nettbutikken samt tatt i bruk pappesker bedre tilpasset de ulike produktenes størrelser. 

- Jeg tror det vil være avgjørende for mange kunder at butikker de handler fra viser at de tar bærekraft på alvor. Kundene blir stadig mer bevisst og stiller høyere krav – det setter vi pris på.

Satser på naturlige produkter

Stadig flere bedrifter og eksperter spår at graden av bærekraft vil bli viktigere for handelen i tiden fremover. I Virkes nye Handelsrapport viser undersøkelser dog at norsk næringsliv har lav bevissthet om klimarisiko per dags dato.

Blush vil ikke gå ut med informasjon om omsetning, men kan fortelle at tilveksten av kunder har vokst med 50 prosent de siste året, og at de har opplevd stor økning i salget.

- Det virker som om mange setter pris på at vi har et bredt utvalg av naturlige og bærekraftige produkter, og at vi står for noe. Vi ønsker at folk skal kunne handle hos oss med litt bedre samvittighet, noe vi skal fortsette å jobbe for hver dag. 

Del artikkel: