I Â ny og ne viser vi frem hvordan norske butikk-kjeder jobber med design og butikkopplevelser.
Har du lyst til at vi skal vise frem en av butikkene i kjeden der du jobber; tips oss på tips@netthandel.no.
Send oss gjerne bilder. Har vi tid og anledning kommer vi gjerne på besøk til deg.
Suksess på sære merker
Lille Vinkel Sko består av en nettbutikk, seks fysiske butikker og to outlet stores.
I fjor omsatte kjeden sko for 88 millioner kroner, og endte opp med rundt 10 millioner kroner i pluss på bunnlinjen.
Suksessen til den forholdsvis lille og frittstående butikk-kjeden er litt ukjente, europeiske sko med høy motefaktor som i all hovedsak er produsert i Italia, Spania og Portugal.
LilleVinkel Sko ligger i mellomprissjiktet og oppover. En god sko kan fort bikke 2000 kroner.
- Jeg er opptatt av kvalitativt gode sko og hvordan de er laget. Jeg bryr meg lite om hvilket merke det er så lenge jeg ser og føler at dette er en god sko, sier Sverre Klouman, som siden 1988 har vært eier av kjeden.
LES OGSÅ: Lille Vinkel Sko: Gründer-ånden lever i beste velgående etter nesten 30 år i tralten
Se bildene fra butikken på Majorstuen:
Â
Foto: Bjørn Skomakerstuen
Foto: Bjørn Skomakerstuen
Foto: Bjørn Skomakerstuen
Foto: Bjørn Skomakerstuen
Foto: Bjørn Skomakerstuen
Foto: Bjørn Skomakerstuen
Foto: Bjørn Skomakerstuen
Foto: Bjørn Skomakerstuen
Foto: Bjørn Skomakerstuen
Foto: Bjørn Skomakerstuen
Foto: Bjørn Skomakerstuen
Foto: Bjørn Skomakerstuen
Foto: Bjørn Skomakerstuen