ANNONSE

Stormberg med «webshop-in-shop» i alle sine fysiske butikker

Stormberg med «webshop-in-shop» i alle sine fysiske butikker
(
Foto: Stormberg
Netthandel

Økt vareetterspørsel og mindre butikkareal gjorde at Stormberg nå tilbyr kundene å netthandle hos dem når de først er i en av selskapets fysiske butikker.

ANNONSE

For mens den fysiske verdenen har sine begrensninger i form av den plassen man har tilgjengelig, er plassen man har i web-verdenen tilnærmet uendelig stor.

Det har sport- og turtøyprodusenten Stormberg innsett - og gjort noe med.

Handle online når du er offline

I vår introduserte de «webshop-in-shop» i alle sine fysiske butikker.

Løsningen er kort og godt en assistert stasjon for netthandel som er tilgjengelig for kundene som ønsker å handle online.

På få måneder har antallet økt fra et par hundre til flere tusen webshop-in-shop-bestillinger per måned, opplyser Petter N. Toldnæs, markeds- og kommunikasjonsansvarlig i Stormberg, til Netthandel.no.

Han er sikker på at veksten vil fortsette, og at dette er en del av fremtidens butikk.

Mangedoblet vareutvalg

En vanlig Stormberg-butikk er på omtrent 200 kvadratmeter og har kun plass til noen tusen klesplagg.

Mens de fysiske butikkene har rundt 6000 produkter tilgjengelig til en hver tid, kan nettbutikken skilte med i overkant av 1,1 millioner produkter.

- Med assistert netthandel i butikk får kundene tilgang til produkter, størrelser og fargekombinasjoner de kanskje ikke finner i butikken, samt få hjelp til å finne produkter som passer for dem. Med det nye webshop-in-shop-konseptet blir vareutvalget mangedoblet. Målet med det strategiske valget er å gi kundene økt valgfrihet, sier Toldnæs, som avslutningsvis skyter inn følgende:

- Dette er en sømløs integrering som gir kundene større valgfrihet og butikkene økt vekst.

(Foto: Stormberg)

Del artikkel: