Tutøysprodusenten Stormberg ser nå etter nye internasjonale markeder, hvor av Kina er under sterk vurdering.
Dette på bakgrunn av den raskt voksende middelklassen i landet, som gjør at natur og sport blir en stadig større del av befolkningens fritid.
Tall fra Statista.com viser også at det kinesiske sport- og fritidsmarkedet forventes å nå en omsetning på hele 470 milliarder dollar innen 2025.
- Kina er et spennende land, og verdens største eCommerce-marked. Vi har lenge hatt Kina under lupen, og ser at det de siste årene har blitt et større fokus på helse og livsstil, også i forbindelse med Vinter-OL i Beijing i 2022. Timingen for å ta skrittet videre er god, sier daglig leder i Stormberg, Hege Nilsen Ekberg, i en pressemelding.
Innovasjon Norge
Hege Ekberg Nilsen, daglig leder i Stormberg. Foto: Pressebilde: Stormberg
Stormberg ser på mulighetene i Kina i samarbeid med Innovasjon Norge og organisasjonens nye program "Global Growth Sports & Leisure China", som hadde sin første samling forrige uke.
Programmet har til hensikt å bidra med markedskompetanse slik at norske virksomheter raskere kan realisere sine ambisjoner i Kina.
Ruller ut "click & collect"
I tillegg til utenlandsatsing er Stormberg nå i gang med flere prosjekter knyttet til netthandelen.
- Retailbransjen er i endring, og det siste året har vi satt i gang flere nye prosjekt for å møte kundene våre på en best mulig måte. Vi har oppgradert plattformen til nettbutikkene, noe som gjør oss i stand til å tilby mer funksjonalitet og forbedre opplevelsen til kunden. Om kort tid setter vi også i gang med Click and Collect i flere av butikkene våre, sier Ekberg.
Les også: Hege Nilsen Ekberg om fremtidens netthandel og Stormberg