Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Stormberg tar i bruk ny tjeneste basert på kunstig intelligens

Stormberg tar i bruk ny tjeneste basert på kunstig intelligens
Stormberg inngår nytt samarbeid med teknologisselskapet OfflinePal.
Foto: Pressebilde: Stormberg/Jan Rune Eide
therese.karlsrud.haugen

Skal samle alle Norges aktiviteter i en tjeneste.

ANNONSE

Norges mestselgende merke for sport og turtøy Stormberg, inngår nå nytt samarbeid som skal gjøre det enklere og morsommere for alle å komme seg ut på tur. 

Den nye samarbeidspartneren er teknologisselskapet OfflinePal, som har et mål om å utvikle en ny tjeneste der alle aktiviteter i Norge er samlet, alt fra turmuligheter til kinoprogram. Tjenesten er bygget på Google’s mest moderne teknologi for app- og web-utvikling. 

Brukerstyrt app

Selskapet lanserer nå i 2018 app og nettside i Norge, med videre internasjonal satsing fra og med 2019. Hovedpersonen bak tjenesten er teknologi-gründer Roy André Tollefsen. Planen er å bruke kunstig intelligens til å tilby brukerne forslag som passer for akkurat dem. Barnefamilier skal for eksempel få andre tilbud enn pensjonister eller ungdom.

- Vi har latt oss både imponere og inspirere av OfflinePal. For oss er det er viktig å hele tiden utvikle oss og lære gjennom ny teknologi. Konseptet passer godt med vår visjon om å skape turglede for alle, sier Hege Nilsen Ekberg, daglig leder i Stormberg.



Hege Nilsen Ekberg, daglig leder i Stormberg. Foto: Pressebilde: Stormberg/Kjartan Bjelland

I Norsk Innovasjonsindeks utarbeidet av Norges Handelshøyskole, kåret nordmenn Stormberg til Norges mest innovative nettbutikk og sportskjede i 2018.  

Den nye tjenesten de nå tar i bruk, legger i stor grad opp til brukerstyring både i app og web, slik at publikum får være med på utviklingen.

Ved å være aktiv, blant annet med å dele anbefalinger, turopplevelser og bilder, skal man kunne samle poeng som senere kan brukes til å stige i nivå, få fine premier og få spesielle invitasjoner.

- I Stormberg har det alltid vært viktig å ha god kontakt med kundene, lytte til tilbakemeldinger og forbedre produktene. Gjennom dette samarbeidet ønsker vi å gi kundene våre en enda bedre turopplevelse, sier Nilsen Ekberg.

Del artikkel: