Det nye styremedlemmet er intet ubeskrevet blad i svensk netthandels-sammenheng.
Jarno Vanhatapio, mannen bak nettsuksesser som Nelly, ZooZoo og NA-KD, bringes på banen da Intersport ønsker å befeste sin posisjon som ledende i Sverige.
Vanhatapios styrke blir å rettlede kjeden som ønsker å satse hardere på en digital tilstedeværelse og bli enda råere på nettbutikk.
Digital råtass
Og er det noe denne mannen kan, så er det å drive nettbutikk.
Hør bare på dette: I 2016, i NA-KDs første hele driftsår, ble det solgt moteklær for 158 millioner svenske kroner.
Men der de fleste konkurrentene i all hovedsak fokuserer på etablerte merkevarer, kjører NA-KD og Vanhatapio knallhardt på egendesignede klær og egen merkevare.
110 millioner svenske kroner - eller omtrent 70 prosent av totalomsetningen i 2016 - kom som følge av merkevaren NA-KD, skriver Breakit.
I sitt andre fulle år i tralten omsatte NA-KD moteklær for nesten 400 millioner kroner.
Kompetanse og erfaring
Marcus Wibergh, administrerende direktør i Intersport Sverige, sier i en pressemelding at han er veldig positiv til å få Vanhatapios kompetanse og erfaring inn i styret.
Vanhatapio ser for seg en interessant digital transformasjon, hvor han håper å kunne tilføre noe av sin kunnskap - da kanskje spesielt på felter som innsikt i ny kundeadferd og omnikanal-tenking.