ANNONSE

Supermodellen Heidi Klum på designoppdrag for Lidl

Supermodellen Heidi Klum på designoppdrag for Lidl
Heidi Klum bytter ut catwalk og glam til fordel for kreative timer med nål og tråd for Lidl.
Bilde: Lidl
Bjørn Skomakerstuen

Lidl er lidderlig mye mer enn bare billig kjeks og rabattert juice. Dagligvare-kjempen satser tungt på klær.

ANNONSE

Den tidligere tyske supermodellen Heidi Klum (44), blant annet kjent for sitt havarerte ekteskap med den britiske artisten Seal, regjerte i årevis all verdens catwalker, var med i Sports Illustrateds badedraktnummer og en Victoria´s Secret-katalog.

Fra rosa glam til grå hverdag

Nå har hverdagen innhentet henne, og hun er klar for å ta del i Lidls planer om en massiv satsing på klær.

I første omgang skal hun designe sin egen kleskolleksjon som blir å finne blant Lidls «non food»-butikker.

Motesatsingen er en langsiktig strategi som går under navnet «Lidl Fashion Week».

Norge glapp

Lidl, som for noe år tilbake forsøkte å få fotfeste i Norge, måtte etter relativt kort tid kapitulere. Men hos broderfolket i øst er de derimot sterkt til stede. 

Sveriges Lidl-sjef, Johannes Fieber, gleder seg til det nært forestående toppmodell-stuntet.

I en pressemelding sier han at klær lenge har vært en del av Lidls sortiment, og at Klums inntreden er starten på noe som på sikt skal bli enda større.

I butikk til høsten

Planen er at Klums kolleksjon skal være tilgjengelig i Lidls butikker, også de svenske, i løpet av høsten.

- Heidi er en fantastisk inspirasjonskilde som kjenner seg hjemme i verdens motemetropoler. Hun sprudler av energi og livsglede, samtidig som hun fortsatt har beina godt plantet på jorden, sier Fieber.

Ifølge Sverige-sjefen skal Lidl Fashion Week flekke tenner og vise seg frem for verden flere ganger i året.

Del artikkel: