Lavpriskjeder er en helt egen retail-idrett som mange tjener gode penger på.
Clas Ohlson, Biltema, Jula, Rusta, Nille og Europris er alle gode eksempler på at billige varer i et visst volum fort gir klingende mynt i kassen.
Milliard-business
Og svenske Dollarstore som åpnet sin første butikk i 1999 har for alvor blitt med på leken.
I fjor omsatte kjeden for nesten 1,4 milliarder svenske kroner, og satt igjen med et overskudd på 34 millioner svenske kroner.
Bare i år etablerer de 16 nye varehus, skriver Market.se.
Offensiven settes i gang etter å ha opplevd en omsetningsvekst på 29 prosent i løpet av det siste året.
Og om årets butikketableringer virker voldsomt, trykker de ytterligere til neste år.
Da ser de for seg 25 nye butikker.
Dundrer på uten nettbutikk
Per i dag har selskapet 57 butikker i Sverige - men ingen nettbutikk.
- Med tanke på dagens online-hysteri, så er vi tatt fullstendig på sengen. Vi hadde ikke innkalkulert omsetningsveksten, så for oss er det bare å takke og ta i mot, sier Peter Ahlberg, gründer og eier av Dollarstore, til det svenske nyhetsnettstedet.