Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Svensk matvaregigant velger norsk teknologi for selvbetjente henteskap

Svensk matvaregigant velger norsk teknologi for selvbetjente henteskap
Jørgen Waaler
Foto: Strongpoint
Netthandel

Sveriges nest største matvareselskap satser hardt på netthandel og investerer i selvbetjente skap fra børsnotert norsk selskap.

ANNONSE

Den norske teknologibedriften StrongPoint har inngått en rammeavtale med Axfood for leveranser av StrongPoints Click & Collect-løsninger. Axfood eier blant annet de svenske dagligvarekjedene Willys ig Hemköp.

StrongPoints selvbetjente henteskap har 39 konfigurerbare rom for frys-, kjøl- og normal temperatur, noe som gjør at alle typer dagligvarer kan utleveres. Click & Collect konseptet inkluderer integrasjon med respektive kjeders nettbutikkløsninger, samt SMS-kommunikasjon til brukerne.

Informasjon og betjening ovenfor kundene som skal hente bestilte og betale varene de har kjøpt på nettet, skjer på en sentral skjerm på hentepunktet.

- Markedet for dagligvarer er for tiden inne i en periode med store forandringer. Handelen og kundeopplevelsen blir mer og mer digital både i og utenfor butikk hvilket medfører en kraftig vekst i e-handel i Europa. Effektiv utlevering av dagligvarer, uten kostbare transporter og uten krav til avtalte leverings-tidspunkter, er nøkkelen til fremtidens e-handel for dagligvarer og for StrongPoints Click & Collect suksess, sier konsernsjef Jørgen Waaler i StrongPoint i en pressmelding.

En ordre på de første 7 systemene er allerede mottatt, melder StrongPoint.

Del artikkel: