Synsam Group har i samarbeid med betalingsleverandøren Klarna utviklet et helt nytt digitalt konsept, hvor kunder kan opprette linseabonnement med mobilen i Synsams fysiske butikker, men samtidig få muligheten til å administrere det online.
Synsam Group er i dag Nordens ledende optikerkjede med rundt 100 butikker i Norge og 500 totalt i hele Norden, og har 50 Ã¥rs erfaring innen øyehelse.Â
Utvikler omnikanal-tjeneste
En av selskapets mest populære tjenester er Synsam Lifestyle Linseabonnement. Det inkluderer hjemleveranse og årlige linseundersøkelser. For å levere en bedre og smidigere kundeopplevelse utvikler nå Synsam omnikanalen ytterligere.
- Synsam Group jobber hele tiden for Ã¥ gi kundene de beste skreddersydde og helhetlige løsningene innenfor øyehelse og eye fashion. Det nye og allerede populære linseabonnementet er en enkel, bekvem og trygg mÃ¥te for vÃ¥re kunder Ã¥ ta vare pÃ¥ øyehelsen sin, fÃ¥ linser levert hvor og nÃ¥r de ønsker det og enkelt administrere abonnementet online eller i butikken, sier Jimmy Engström, Head of Digital Commerce & Contact Lenses, Synsam Group, i en pressemelding.Â
Digital innovasjon
Kundene skal heller ikke behøve Ã¥ oppgi personlig informasjon som fødselsdato og personnummer, eller Ã¥ undertegne papirer. Ved Ã¥ bruke mobiltelefonen og et par enkle knappetrykk godkjenner de vilkÃ¥rene og bekrefter sin identitet. Den mÃ¥nedlige betalingen for abonnementet gjennomføres enten direkte eller med faktura gjennom Klarna. Â
- Løsningen som er utviklet sammen med Klarna passer perfekt inn i Synsam Groups arbeid med å binde sammen våre salgs- og servicekanaler gjennom digital innovasjon og samtidig gjøre kundeopplevelsen så sømløs som mulig, sier Engström.