Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Systembolaget tester ut hentepunkt for nettkunder utenfor butikken

Systembolaget tester ut hentepunkt for nettkunder utenfor butikken
Magdalena Gerger, administrerende direktør i Systembolaget, prøver seg i kassen i en av butikkene. Nettbestilte varer fra Systembolaget kan hentes ved en utleveringsdisk utenfor selskapets kasser i Åhléns City i Stockholm.
Bilde: Carla Karlsson
Kristin Andersson

Systembolagets nye butikk i Åhléns City settes opp med en egen utleveringsdisk for nettbestilte varer på utsiden av kassene.

ANNONSE

Systembolaget, som begynte med netthandel i 2010, har satset hardt på å bli en fullverdig omnikanalaktør.

I dag kan nettkunder hente varene sine i Systembolagets butikker, hos ulike eksterne hentepunkter eller få det hjemkjørt.

Nå tar de det steg videre i forbindelse med åpningen av det nye utsalget på Åhléns City i Stockholm, skriver det svenske nyhetsnettstedet Market.se.

Nå blir henteopplevelsen enda litt enklere, og enda litt mer sømløst, i denne foreløpig eneste testbutikken i Sverige.

Slipper hele butikkrunden

I stedet for å gå inn i - og gjerne gjennom hele butikken - for å hente varene sine, kan nettkundene som velger å hente i denne butikken plukke opp flaskegodtet i et eget område på utsiden av kassene.


Slik ser det nye hentepunktet ut.

Slik ser det nye hentepunktet ut. Foto: Systembolaget

For det er jo gjerne slik at de som handler på nett gjør det for å slippe å traske rundt i en butikk.

- Dette er en måte å koble sammen den fysiske og den digitale butikken. Tanken er at det skal være smidig og enkelt å handle og hente. Nå slipper nettkundene å gå inn i butikken for å hente varene de har kjøpt, sier Systembolagets tilbudsutvikler Åsa Zettergren. 

Det nye servicetilbudet kommer som en følge av at flere kunder har etterspurt en slik løsning.

- Om dette blir en suksess rulles konseptet ut i flere butikker, sier Zettergren. 

Del artikkel: