Systembolaget, som begynte med netthandel i 2010, har satset hardt på å bli en fullverdig omnikanalaktør.
I dag kan nettkunder hente varene sine i Systembolagets butikker, hos ulike eksterne hentepunkter eller få det hjemkjørt.
Nå tar de det steg videre i forbindelse med åpningen av det nye utsalget på Åhléns City i Stockholm, skriver det svenske nyhetsnettstedet Market.se.
Nå blir henteopplevelsen enda litt enklere, og enda litt mer sømløst, i denne foreløpig eneste testbutikken i Sverige.
Slipper hele butikkrunden
I stedet for å gå inn i - og gjerne gjennom hele butikken - for å hente varene sine, kan nettkundene som velger å hente i denne butikken plukke opp flaskegodtet i et eget område på utsiden av kassene.
Slik ser det nye hentepunktet ut. Foto: Systembolaget
For det er jo gjerne slik at de som handler på nett gjør det for å slippe å traske rundt i en butikk.
- Dette er en måte å koble sammen den fysiske og den digitale butikken. Tanken er at det skal være smidig og enkelt å handle og hente. Nå slipper nettkundene å gå inn i butikken for å hente varene de har kjøpt, sier Systembolagets tilbudsutvikler Åsa Zettergren.
Det nye servicetilbudet kommer som en følge av at flere kunder har etterspurt en slik løsning.
- Om dette blir en suksess rulles konseptet ut i flere butikker, sier Zettergren.