– Vi er meget fornøyde med den nye nettbutikken. Endelig kan vi legge den gamle siden bak oss og isteden jobbe med en moderne og fleksibel plattform, sier Erik Nielsen, ny webansvarlig hos Teknikmagasinet.
Lanseringen er en del av en større multikanalsstrategi for å øke omsetning i butikker og på nettet. I den nye nettbutikken har alt fra struktur til innhold blitt omarbeidet fra grunnen av slik at det skal bli enklere å finne frem blant alle produkter. I tillegg er nettsiden selvfølgelig responsiv.
– Nå begynner vi arbeidet med hvordan vi skal forvalte den nye butikken og vi har mange planlagte forbedringer allerede nå. Kortsiktig vil vi blant annet legge mer fokus på inspirerende og redaksjonelt innhold fremover. Om man retter blikket enda lenger frem vil vi for eksempel muliggjøre at kundene våre kan bestille på nettet og hente ut varen i valgfri butikk, av slutter Nielsen.
Den nye nettbutikken er utviklet i samarbeid med e-handelsleverandøren Litium og deres utviklingspartner iStone.
For de som ikke kjenner så godt til Teknikmagasinet, så kan vi fortelle at selskapet åpnet sin første butikk i en forstad til Stockholm, i 1989. Den første norske butikken åpnet de i 2005, på Stovner Senter, og den norske delen av selskaper teller nå 26 butikker. To ganger i året gir Teknikmagasinet ut en produktkatalog . Katalogen trykkes i over 2 millioner eksemplarer per år. Foruten Norge og Sverige, har Teknikmagasinet butikker og nettbutikk i Finland.
Teknikmagasinet er nå også tilpasset nettbrett og mobiltelefon.
(Foto: Teknikmagasinet)