I takt med at mobilen stadig blir viktigere (og dyrere) øker også behovet for å kunne reparere den. Derfor lanserer nå den nordiske kjeden Teknikmagasinet et nytt konsept i form av mobilreparasjoner.
Det finnes flere smÃ¥ selskap som tilbyr tilsvarende tjenester, men Teknikmagasinet mener det mangler en aktør som er bÃ¥de trygg og rimelig innen segmentet.Â
Rulles ut før sommeren
Planen er Ã¥ rulle ut konseptet i alle de 85 svenske butikkene først innen sommeren, sÃ¥ vil resten av Norden komme etter det. For Ã¥ virkeliggjøre konseptet har selskapet fÃ¥tt med seg to virksomheter med opp til 15 Ã¥rs erfarenhet pÃ¥ omrÃ¥det. MÃ¥let er Ã¥ bli Nordens ledende mobilreparatør. Â
- Med vÃ¥re 135 smÃ¥ butikker med gode plasseringer over hele Norden, blir det raskt og enkelt for alle kundene Ã¥ reparere sine mobiler hos oss. Vi har et velutdannet personale med god teknisk kompetanse og tilbyr garanti pÃ¥ alt, sÃ¥ det blir trygt og sikkert for kunden, sier Catherine Sahlgren, daglig leder hos Teknikmagasinet.Â
Teknikmagasinet har i tillegg til sine 135 fysiske butikker netthandel i Norge, Sverige og Finland.Â
Et naturlig steg
Teknikmagasinet tilbyr allerede reparasjonstjenester pÃ¥ andre produkter, som elektriske kjøretøy og radiostyrte varer. Mobiltilbehør er et sterkt og etterspurt sortiment hos dem, og mobilreparasjoner ble dermed et naturlig steg.Â
- Vi tror at det med stadig dyrere telefoner og en økende miljøbevissthet, er flere som vil bytte batterier og skjermer. Batterier blir jo ofte dÃ¥rligere allerede etter 1,5 Ã¥r, det er Ã¥penbart at man mÃ¥ endre seg da, fortsetter Cathrine.Â