Tesla, SpaceX, Paypal og Hyperloop. Det er Elon Musk, det.
En mann med mange hatter og et blikk for hvordan enklest mulig å skape interesse og blest rundt et selskap som heter The Boring Company.
Hodeplagg skaper tunneler
Et selskap som utvikler nye transportløsninger og som skal få fart på Hyperloop- fremgangen. I fjor sommer skrev vi om hvordan lyntoget til Tesla-kongen kan gjøre det mulig å reise fra Stockholm til Helsingfors på bare 28 minutter.
En sort cap med en enkel logo har så langt blitt solgt i 30 000 eksemplarer til en pris på 20 dollar (168 kroner etter dagens valutakurs). Inntektene skal i sin helhet vies til å bygge tunneler for Hyperloop-prosjektet.
For bare tre uker siden var det solgt 15 000 caper, skriver E24.
Så langt har salget av capene, som Elon Musk selv omtalte på Twitter som verdens kjedeligste hatt under lanseringen 18. oktober i år, dratt inn fem millioner kroner.
Smart og billig markedsføring
Selvsagt bare en ørliten dråpe i det store bildet, men utrolig stort med tanke på å skape blest og synlighet rundt et «kjedelig» selskap som The Boring Company.
Kall det gjerne billig og effektiv markedsføring når en cap det går 13 av på dusinet klarer å skape såpass mye ut av relativt lite.
Det er jo denne artikkelen et godt eksempel på.