I Kicks nye butikk-konsept The Lobby som ble lansert i dag, er det ingen fysiske produkter.
Kicks satser i stedet på digitalt salg via skjermer og nettbrett. Kundene får også mulighet til å lukte og prøve bestselgere og produktnyheter. Kunden som ønsker “en rask makeup/touch up” kan til tider også få hjelp til det fra egne skjønnhetseksperter.
Totalt vil Kicks tilby 25 000 produkter fra 300 ulike varemerker, men ingen av dem vil altså være å finne i den cirka 200 kvadratmeter store butikken.
- Bakgrunnen for at vi har valgt å utvikle The Lobby er at det er et spennende konsept som er i henhold til vårt ønske om å ligge i forkant innen omnikanalretail, der den digitale og fysiske handelen møtes. Ved å tilby skjønnhetsprodukter og møter med skjønnhetseksperter, samtidig som man kan velge blant 25 000 produkter, gir vi kundene det beste fra den både den fysiske og digitale handelen, sier Gina Azaric, markedsdirektør på Kicks i en pressemelding.