Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Tester raskere og mer presise leveranser - usikre på om kundene er betalingsvillige

Tester raskere og mer presise leveranser - usikre på om kundene er betalingsvillige
Foto: Clas Ohlson/pressebilde
Magnus Hjelle

Clas Ohlsons raskeste levering er nå 90 minutter etter kjøp. Man kan også velge angitte tidsrom på to timer samme dag eller senere i uken mellom 09.00 og 21.00.

ANNONSE

Tjenesten gjelder kun for kjøp i butikk, men man vil etterhvert tilby levering på døren fra nettkjøp i Oslo innen utgangen av året, antyder Clas Ohlson. 

- I Clas Ohlson jobber vi med å etablere såkalte feeder-stores, der vi kan bruke store butikker som lager i tillegg til sentrallageret vårt i Insjön i Sverige. Da kan vi tilby rask hjemlevering også for dem som handler på nett, sier markedsansvarlig Ina Kristin Haugen i Clas Ohlson til Finansavisen.

Clas Ohlson begynte å tilby klikk og hent for tre måneder siden, nå tror de at muligheten for hjemlevering vil bli tatt varmt i mot. De tror også at det er en tjeneste som vil komme godt til nytte for kundene i hektiske perioder som Black Friday, da butikkene som har pakkeutlevering ofte har sprengt kapasitet. Det er det norske gründerselskapet Porterbuddy som står for pakkeleveransene fra Clas Ohlson.

Men hjemlevering koster. Prisen på hjemlevering fra butikk ligger på 149 kroner for vanlig levering og 199 kroner for ekspresslevering. Selskapet sier at de nå må teste ut løsningen på kundene for å finne ut av om de er villige til å betale en pris i den størrelsesordenen. 

- Vi må teste dette mot kundene våre, men jeg tror folk som regel velger hjemkjøring ved litt større og dyrere kjøp, og da er ikke 149 kroner for å kunne få det levert hjem på døren en stor kostnad. Ofte tar de fleste nettsider mer for hjemlevering, selv om det tar flere dager og har et større tidsvindu du som kunde må forholde deg til, hevder Haugen. 

Del artikkel: