Convert Group utvikler og drifter netthandelsløsninger for en rekke store norske nettbutikker som blant annet Eplehuset, Aschehoug, X-Life og Norli. I løpet av ett år har selskapet gått fra 30 til 60 ansatte og ansetter nå også en anerkjent profil innen netthandel til rollen som ny CEO.
Den 12.august gikk Torkel Johansessen inn som Converts nye toppsjef. Han kommer fra tilsvarende stilling i det børsnoterte selskapet TargetEveryone, og har også sittet som styreleder i Convert siden selskapet ble startet.
Les også: Tidligere Komplett-sjef får ny toppjobb
- Helt nytt økosystem rundt netthandel
Før dette var han drifts- og omnikanalsjef for kosmetikkjeden Vita og har alt i alt 18 Ã¥rs internasjonal og nordisk erfaring fra teknologiselskaper og digitale organisasjoner, som blant annet Egmont, Match.com og Yahoo.Â
- Det skjer utrolig mye spennende i brytningen mellom tradisjonell handel og digitalisering. Det vokser frem et helt nytt økosystem rundt netthandel som pÃ¥virker bÃ¥de verdikjeder og forretningsmodeller for nær sagt alle bedrifter som selger varer og tjenester. Dette er et omrÃ¥de jeg kjenner godt fra før og virkelig brenner for, sier Torkel Johanessen i en pressmelding.Â
Ny teknologiekspert og markedssjef
Tidligere daglig leder og medeier Ole Johan Heintz fortsetter i selskapet hvor han går over i en rolle med ansvar for design og brukeropplevelse.
- På vegne av meg selv og de andre eierne i Convert er vi svært glade for å få Torkel inn i CEO rollen. I fjor høst styrket vi teamet med å få teknologiekspert og tidligere markedssjef i Creuna Eirik Norman Hansen inn i styret og vi ser på ansettelsen av Torkel som en forlengelse av dette der vi profesjonaliserer selskapet og rigger oss for en spennende fremtid med større prosjekter, flere kunder og store muligheter, sier Heintz i en pressemelding.