I konkurranse med en rekke sterke merkevarer, vant Komplett prisen «TNS Innsikt 2014» i forbindelse med Anonnsørforeningen Anfo sitt årlige arrangement Anfo Effekt. Komplett vant også kategorien «Ny» og diplom i kategorien «Smart». Det er deres hvitevarevelger som skal hjelpe kundene å velge rett produkt, som begeistret juryen.
- Det er en stor motivasjon for oss å se at markedsføringen vår er effektiv, ærlig og fungerer, sier Jan H. Johnsen, markedsdirektør i Komplett i en pressemelding. Når vi lanserte hvitevarer for et drøyt år siden, skaffet vi oss på forhånd god innsikt i hva som er viktig for kundene når de skal handle disse produktene på nettet. Et viktig poeng er at mange kunder synes det er vanskelig å finne riktig produkt i et stort utvalg. Vi utviklet vår egen «hvitevarevelger» hvor kundene enkelt kan finne produktet som dekker behovene de har. Enkelt sagt “vis oss skittentøyskurven din, og vi skal fortelle deg hvilken vaskemaskin som er riktig for deg”.
Komplett lanserte sin store satsing på hvitevarer høsten 2013. Med lave priser, hjemlevering og offensiv markedsføring ønsker de å konkurrere med kjeder som Elkjøp, Lefdal, Siba og Expert.
- Kundene våre sa også at transport og leveranse var spesielt viktig på disse produktene som er store og tunge. For våre kunder betyr det at disse varene kun er få tastetrykk unna og at leveranse skjer på døren. Kampanjen vi har kjørt på hvitevarer har vært vår største noensinne, avslutter Jan H. Johnsen.
Bak arbeidet og caseinnleveringen står for øvrig selskapene Plastikk og RED Media Consulting.