Black Friday er i gang og ønsket om å finne de beste prisene øker. I løpet av Black Week og under opptrappingen til Black Friday har den populære tilbudsappen ShopGun ligget i toppen av App Store og Google Play. Nordmenn gjør seg nå klare for å jakte på gode tilbud.
- ShopGun samler alle tilbud - også de fra tilbudsaviser - i én enkelt app slik at man kan søke seg frem til gode tilbud på det som interesserer deg i nærheten av der du befinner deg. Hvis du befinner deg på et kjøpesenter, vil du eksempelvis få opp aktuelle tilbud fra butikkene rundt deg. Det er interessant å se at Norge gjør seg klare for årets tilbudshøydepunkt i god tid før Black Friday og Cyber Monday, sier Christian Birch, medgründer og administrerende direktør i ShopGun, som gleder seg stort over at ShopGun-appen ligger på førsteplass i App Store i disse dager.
- Vi har god dialog med en rekke norske retailere og vi merker fremdeles økende interesse etter oppkjøpet av Mattilbud. Oppkjøpet ga oss muligheten til å nå ut til en rekke kunder som ikke var kjent med ShopGun fra før til tross for vår størrelse, og jeg gleder meg til fortsettelsen hvor stadig flere kunder får tilgang på de beste tilbudene, den beste handlelisteløsningen og det største utvalget av kundeaviser, sier Birch på vegne av ShopGun.
Ekstremt populær app
ShopGun har på kort tid fått mye vind i seilene og seiler nå opp som en av Norges mest populære tilbudsapper sammen med appen Mattilbud, som eierne av ShopGun kjøpte etter sommeren i år. Disse appene tilbyr delvis ulike tilbud og kan benyttes uberoende av hverandre.
- Mattilbud-appen gir deg tilbud på matvarer og annet fra dagligvarekjeder, mens ShopGun tar for seg hele spekteret av tilbud fra en rekke ulike bransjer, deriblant også dagligvarekjeder. Du kan si at appene utfyller hverandre og tilsammen gjør dette oss til den desidert største tilbyderen av tilbudsapper i Norge. Vi har gitt brukere av Mattilbud muligheten til å utforske ShopGun-appen om de ønsker å få oversikt over tilbud på andre varer enn dagligvarer, og i kombinasjon med Black Friday-fokuset har responsen ikke latt vente på seg - den har vært enorm.
- Ettersom Black Friday og Black Week, i kombinasjon med Cyber Monday, i realiteten strekker seg over 10 dager ser vi at appen brukes bare mer og mer opp mot selve shopping-bonanzaen på fredag 23. november, avslutter Birch.
Med Mattilbud er ShopGun den desidert største tilbyderen av digitale kundeaviser og tilbuds-apper både i Norge og i Skandinavia. ShopGuns tilbudsapper har nå mer enn 1,4 millioner nedlastinger i Norge og over 400 000 aktive månedlige brukere.