Netthandelsbransjen preges av at kundene sammenligner og presser prisene. Særlig elektronikkbutikkene sliter med dette fordi man stort sett selger de samme produktene.
I et forsøk på å skille seg fra konkurrentene, har Komplett-konsernet gjort et nytt grep. På den svenske nettbutikken har selskapet lansert et utvidet brukerstøtte-tilbud, skriver ehandel.se.
Tilbudet som er markedsført på forsiden av komplett.se er oppsiktsvekkende på to punkter. Komplett forteller i en spørsmål-og-svar-liste at de hjelper brukere med både datamaskin, bredbånd og TV - selv om utstyret ikke er kjøpt hos Komplett.
På sine Techsupport-side skriver Komplett.se: "Jeg har et problem med mitt hjemmenettverk og det er lang telefonkø hos min bredbåndsleverandør, kan dere hjelpe meg? Selvfølgelig! Vi har en mulighet til å feilsøke og hjelpe deg med ditt nettverksproblem, selv om du ikke har kjøpt produktene fra oss".
I tillegg forteller Komplett at de tilbyr hjemmebesøk for å hjelpe brukere med å sette opp utstyr og løse feil - foreløpig i de fire største svenske byene. Om dette hjemmebesøket også er gratis eller hva det koster spesifiseres ikke.
- Vi ønsker å bygge merkevare rundt at vi er gode på kundeservice. Vi tester dette i Sverige nå, forteller Ingebjørg Tollnes, kommunikasjonsdirektør i Komplett Group til Netthandel.no. Vi kommer til å vurdere om vi har mulighet til å lansere dette som et nordisk konsept i framtiden. Vi ser på det å være ledende på vårt servicetilbud som et viktig verktøy, sier hun.
Â