Kosmetikkbransjen i Norge handler i stor grad om kjeder som Vita og Kicks, samt nettbutikker som Blivakker.no, Blush.no, Karma.no, Makeupmekka.no og Coverbrands.no. Men Skintific hører definitrivt også med i det gode selskap.
I fjor omsatte selskapet for 64,8 millioner kroner, med et driftsresultat på 8,2 millioner kroner. Det gir en driftsmargin på hele 12,6 prosent mot 10 prosent i 2016.
Selskapet selger sine hudpleie- og kosmtetikkprodukter i flere kanaler, inkludert hudpleiekliknikker, frisørsalinger, nettbutikker og Vitus Apotek. I tillegg selges produktene via Skintific.no.
I tillegg til å selge produkter, satser Skintific også mye på kurs til sine forhandlere. I et intervju med Finansavisen i forrige uke, røpet medeier og administrende direktør Kirsten Tveit at mer enn 1000 personer i fjor var innom deres kurslokaler på Skøyen i Oslo.
Til tross for at kursingen koster tid og penger, mener Tveit at når deres forhandlere har mer kunnskap, øker kundelojaliteten
- Vi jobber i en bransje som er i kontinuerlig endring, det skifter med vær og vind. Det er kostbart å avholde kurs, men vi mener det er en god investering å satse på kunnskap og kunden, sa hun til Finansavisen.