Mange vil nok hevde at konseptet nettapotek er litt usexy.
Men det er helt til hva man ser hva Pär Svärdson har prestert med Apotea - en av Sveriges største nettsuksesser de siste årene.
En fjorårsomsetning på 1,5 milliarder svenske kroner og en vekst på 55 prosent er vel egentlig alt annet enn usexy sett fra et netthandelsperspektiv.
Folkefavoritten
Den meget folkekjære nettbutikken går som ei kule.
Apotea har bare holdt på i fem år. Likevel har de klart mesterstykket å bli årets beste svenske nettbutikk i fire av de fem årene.
- Omsetningen har mer enn femdoblet seg i løpet av de tre siste årene. Vi hadde store forventninger for 2017, men sluttresultatet overgikk alle våre forventninger, sier Svärdsson i en pressemelding.
Regnskapet er ennå ikke sluttført, men ifølge nettapotek-gründeren vil de kunne bokføre et solid overskudd etter superåret 2017.
Nesten fem millioner pakker forlot Apoteas logistikksenter i det svenske tettstedet Morgongåva i fjor.
Det er en solid økning fra 2016 da det ble sendt ut drøyt tre millioner pakker fra lageret.
En pakke ut hvert 3. sekund
Årets beste dag i 2017 inntraff 18. desember. Den dagen ble det pakket og utsendt nesten 27 000 pakker. Det betyr en forsendelse hvert tredje sekund.
Om en to måneders tid flytter Apotea inn i et nytt og større anlegg på totalt 38 000 kvadratmeter.
- Det er en forutsetning for at vi skal kunne fortsette våre raske vekst, sier Svärdson.