MQ gjentok suksessen fra i fjor med en digital lansering av motekjedens vårkolleksjon. Det svenske selskapet prøver - og leker - seg frem med digitale grep i kampen om å kunne tilby kundene sine noe mer. og fremstå som litt annerledes.
Denne uken kunne blant annet kundeklubbmedlemmene se en direkteoverført motevisning på sine mobiler. Samtidig fikk kundene mulighet til å kjøpe plaggene direkte mens vårens antatt trendsettende gevanter ble vist frem på catwalken.
Mobiloptimalisert visning
Visningen ble filmet i stående format for på den måten å være best mulig tilpasset iPhone- og Android-telefoner. Underveis kunne man sveipe både til høyre og venstre på skjermen for å få en oversikt over alle mulige stiler som ville bli viet tid på catwalken.
På skjermen var det flere knapper som kunne trykkes. En av knappene gjorde det mulig å zoom inn for å se detaljer, mens en annen knapp la det ønskede plagget rett i handlekurven.
- Vi er veldig stolte over å kunne presentere sortimentet vårt med en motevisning som når så mange. Interaksjonsmuligheten som gis kundene underveis i moteshowet gjør forhåpentligvis dette til en innovativ og inspirerende shoppingopplevelse, sier Jens Axelsson, Marketing & Omnichannel Manager i MQ Retail AB, i en pressemelding.
Om selskapet:
- MQ driver per i dag 176 fysiske butikker og en nettbutikk.
- Hovedkontoret ligger i Göteborg, mens produksjonskontorene ligger i Shanghai i Kina og Dhaka i Bangladesh.
- Selskapet har vært børsnotert på NASDAQ OMX Stockholm siden juni 2010.
- MQ eier også kjeden Joy.