Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Tror på dobling av netthandelen

Ole Martin N. Evensmo

Kjøpesenterbransjen tror på dobling av netthandelen innen 10 år.

ANNONSE

Det viser en undersøkelse gjort av Nordic Council of Shopping Centers (NCSC) blant nordiske kjøpesenter, presentert av Oslo Handelsstands Forening.

Kjøpesentrene tror hjemmeelektronikk kommer til å vokse mest, men også klær og sko, samt musikk og media rangeres høyt over varegrupper som vil vokse raskest på internett.

Kjøpesenterbransjen tror imidlertid at de vil fortsette å ta markedsandeler årene fremover. Ikke fra nettbutikkene, men fra butikker i bykjernen og omkringliggende handel.

På spørsmål om hva senterledelsen bør gjøre for å tiltrekke seg flerkanalforbrukeren, er svaret at sentrene bør samordne butikkers nettsalg og ordne med vareutlevering i kjøpesentrene. I tillegg anbefaler respondentene et bredt utvalg av butikker, attraktive butikkonsepter, mer servering, økt trivsel og gratis parkering.

Undersøkelsen trekker også frem noen stikkord om morgendagens kjøpesenter:

  • Flerkanalstrategi
  • Møteplass og opplevelser
  • Bredt utvalg og unike konsept
  • Showrooms og varelevering
  • Servering og offentlige tjenester
  • Nettside og sosiale medier
  • Parkering og nærmiljø

Del artikkel: