I regi av Bring kåres hvert år Norges beste nettbutikker av en uavhengig jury.
I kategorien Årets stjerneskudd vant kjeden Urban som satser på sportsfashion og sneakers.
- Urban tilbyr kundene en inspirerende kjøpsopplevelse og de er flinke til å bruke sosiale medier som instastories for å engasjere kunden og selge. De har et fint samspill mellom de fysiske butikkene og nettet, oppsummerte juryen da vinneren ble ropt opp på LOAD.18, en av Norges største netthandelskonferanser.
Urban-kjeden eies av Varner-konsernet.
Tysk seier
I kategorien Årets nettbutikk gikk Zalando til topps foran GetInspired og Ikea.
Årets jury
• Johan Holgersson, Posten og Bring
• Bente Sollid Storehaug, Wizaly Nordic AS
• Alexander Haneng, Posten Norge AS
• Jens Koldenhof Rygg, Klarna
• Ole Petter Nyhaug, Opinion Norge AS
• Ingvild Moen, Resonate AS
• Marte Klouman, Netthandelsskolen.no
- Zalando investerer kontinuerlig i fremtiden for å forbli relevant for kunden og har en tvers gjennom proff og enkel kjøpsopplevelse. De er en av få nettbutikker som per i dag klarer å personalisere kundekanalen basert på data og avansert bruk av teknologi, sier juryleder Johan Holgersson i Posten og Bring.
Brandsdal til topps
I tillegg delte delte juryen ut prisen Årets veiviser. Dette er en pris til en nettbutikk eller en person som inspirerer og bidrar til utviklingen av norsk netthandel. Prisen gikk til Einar Øgrey Brandsdal, eier av blant annet Blivakker.no og Netthandelen.no.
- Han er opptatt av kontinuerlig utvikling ved å prøve og feile - og er alltid villig til å dele innsikten med andre i bransjen. Han er en ekte kremmer og en av de få som har satset utenfor Norge, også dette med suksess, sa juryen.