Jollyroom som selger barneutstyr på nett, er blant tre finalister i kategorien "Årets tillväxtföretag" på den store svenske prisutdelingen Retail Awards. De to andre finalistene er Stadium Outlet og nettbutikken Care of Carl. Vinneren offentliggjøres 15.mai.
Les også: Cocopanda har tatt Sverige med storm
I 2015 solgte Jollyroom varer  for nesten 400 millioner svenske kroner. I fjor endte nettbutikken opp med 658 millioner svenske kroner i omsetning. Det har ikke gått upåaktet hen hos juryen i Retail Awards:
"Det norske hjemmeelektronikkselskapets gründere Ole Sauar, Eric Sandtrø og Jan Tore Kopperud etablerte barne- og babyproduktbutikken Jollyroom pÃ¥ nettet i januar 2011 og siden den gang har salgstallene viste en sterkt oppadgÃ¥ende kurve. Resultatregnskapet fra 2015 viser at nettoomsetningen steg med drøyt 94 prosent til 370 millioner kroner. Ifølge selskapet steg omsetningen med ytterligere 68 prosent i fjor.Â
Jollyroom finnes nå også i Norge, Danmark og Finland og er den største nettbutikken i bransjen. Planen er å vokse også utenfor de nordiske landene for å nå målet om én milliard i omsetning.
Den raske veksten er forklaringen på at Jollyroom har hatt negative driftsresultat de fire første årene, men i 2015 oppnådde selskapet et positivt driftsresultat og den trenden fortsatte i fjor."
Også Varner-gruppen og Elkjøp-konsernet har sikret seg plasser i finalene.
(Foto: Frank Brenna. Bildet viser Jollroom-gründer og daglig leder Ole Sauar)