ANNONSE

Vinmonopolet står sterkt som merkenavn

Vinmonopolet står sterkt som merkenavn
Foto: Ole Martin N. Evensmo
Netthandel

For femte år på rad topper selskapet omdømmemålingen til Kantar TNS.

ANNONSE

Vinmonopolet har det suverent sterkeste omdømmet i målingen, og topper listen for femte året på rad. Dette er særlig imponerende når man vet at sterke prestasjoner gjerne følges av stadig høyere forventinger.

Vinmonopolet forsetter å overlevere i forhold til folks forventninger, skriver Kantar TNS på sine nettsider.

Toppklatreren Tine

Den største klatreren på listen er meierigiganten Tine som går fra 15. til 3. plass på to år.

Rema 1000 opplever et kraftig omdømmefall i befolkningen. «Bestevenn»-strategien faller tydeligvis ikke i god jord hos forbrukerne. Rema sitt omdømme-fall synes også å ha bidratt til at folk ser på andre aktører i dagligvarebransjen med mer positive øyne.

Både Coop, Kiwi og Meny opplever et positivt løft i omdømmet.

Den årlige omdømmeundersøkelsen gjennomføres blant et utvalg av Norges største og mest kjente virksomheter.

I 2017 er 70 virksomheter kartlagt, og 5533 personer har i mars i år blitt spurt om å si sin mening om ulike norske selskaper.

Formålet med omdømmeundersøkelsen er å kartlegge virksomheters omdømme, og gi hver enkelt virksomhet tilbakemelding på hvilke områder som bør jobbes med for å styrke virksomhetens omdømme i befolkningen, ifølge Kantar TNS.

Best omdømme:

  • Vinmonopolet
  • Volvo
  • Tine
  • Flytoget
  • Norsk Tipping
  • Mercedes
  • Meny
  • Google
  • Skandiabanken
  • Gilde

Del artikkel: