Volvo Norge er ikke fremmed for tanken om en tilsvarende norsk løsning. Det bekrefter Rune Gutteberg Hansen, informasjonsdirektør i Volvo Norge, overfor Netthandel.no.
- Men det er ikke avklart når dette kommer på plass, skriver han i en e-post.
På stell hos «söta bror»
Ennå er det altså bare Volvo-eiere på svensk jord som kan nyte godt av denne tjenesten.
Svenske Volvo-eiere i Stockholm, Göteborg og Malmö som har tjenesten Volvo On Call installert i bilen sin, kan bestille varer på nett og få dem levert direkte i bilen ved hjelp av tjenesten Volvo In-car Delivery.
In-car Delivery-tjenesten ble lansert i november ifjor - like før det store julerushet slo inn.
NetOnNet.se, Intersport.se, Mat.se og Lekmer.se er fire aktører som sammen med logistikkpartneren PostNord ordner biffen for dem som ønsker å finne det de har bestilt bak i sin egen bil.
Enkelt og greit
Ved betaling i en av nettbutikkene som er med i samarbeidet velger du levering i bil. Da vil PostNord få en midlertidig digital nøkkel som gjør at han eller hun som skal levere varene kommer inn i bilen din.
Du bestemmer selv hvor og når leveringen skal skje. Via appen kan du hele tiden følge med på hvor i prosessen leveringen befinner seg. Når varene er levert i bilen din får du en tekstmelding eller e-post som bekrefter at leveringen er utført.
Norge kan bli med på laget
Rune Gutteberg Hansen sier til Netthandel.no at de jobber med å utvikle tilsvarende løsninger for Norge.
- Hva tenker dere om å tilby kundene mer enn bare en bil? Her snakker vi om en sømløs totalopplevelse i handelssammenheng.
- Med vår innovative Volvo On Call kan vi tilby løsninger som gjør folks hverdag sikrere og enklere. In-Car Delivery passer dermed til kjernen av det som skal være opplevelsen av Volvo Cars, forklarer han.
- Vi gjør det for våre kunder
Også i Volvos hjemland presiseres det at det er kunden som prioriteres - og at teknikken er på plass for å kunne skape en enklere hverdag for bileiere som velger «riktig» bilmerke.
- Vi innfører ikke teknikken for teknikkens skyld. Vi vil gjøre det enkelt for våre kunder. I dag har mange av oss dårlig tid. Siden det er lett å handle på nett, og siden få det levert direkte til sin egen bil, så betyr det mye spart tid for mange, sier Kristian Elvefors, konsernsjef i Volvo Car Sverige, i en pressemelding i forbindelse med at Intersport og NetOnNet ble med på laget.
(Foto: Volvo Car)